Travian Answers

Laten we beginnen met je vraag

Zoek op het beantwoorden van vragen

Om een antwoord te vinden kies je een hoofd categorie, daarna de sub-categorie tot het antwoord verschijnt. Als je het antwoord niet vindt, krijg je aan het einde de kans om contact met ons op te nemen.

Ik heb een vraag over...

Wat meer details:

Zoek via de sitemap

Zoek je liever via een normale sitemap zoals je die kent van je favoriete websites? Geen probleem, je kan gewoon gebruik maken van de Answers sitemap-navigatie om je antwoord te vinden.

Fire & Sand - Regio's en overwinningspunten

Regio's en overwinningspunten

In de jaarlijkse specials vanaf 2014 vindt het spel plaats op een kaart van Oud Europa verdeeld in 87 regio's. In de 2017 special Fire and Sand is de kaart kleiner en bestaat uit 401 x 401 tegels, in tegenstelling tot de 801 x 801 tegels in de reguliere versie.

Regio's, stichten en controle

Er zijn 87 onafhankelijke regio's die beheerd kunnen worden door allianties. Dit stelt hen in staat overwinningspunten te verzamelen en oude krachten te activeren (artefacten).

Dus, hoe kan je een regio overnemen? Ten eerste moet de regio vrijgespeeld worden. Dit gebeurt zodra de top 5 grootste allianties in de regio minstens 10.000 inwoners in de regio hebben. De populatie van andere allianties, spelers zonder een alliantie, verbannen of spelers die op vakantie zijn, als ook Natardorpen wordt niet meegerekend. Zodra een regio vrijgespeeld is, kan het niet weer vergrendeld worden, zelfs als de populatie onder de 4.000 komt.

Het is alleen mogelijk nieuwe dorpen te stichten in reeds vrijgespeelde regio's of in ontgrendelde naburige regio's. De enige uitzondering op deze regel zijn een paar regio's in het centrum, waar nieuwe spelers geplaatst worden en waar het altijd mogelijk is nieuwe dorpen te stichten.

Als een van de allianties in een ontgrendelde regio erin slaagt om meer dan 50% van de bevolking in de regio te bereiken (alleen de top 5 alliantie dorpen in de regio worden geteld), zal het beginnen met de controle over de regio. Dit duurt 24 uur. Als ze de meerderheid behouden, zullen ze de regio beheersen.

Informatie over de populatie van de regio en de aandelen van de top 5 alliantie wordt weergegeven in het tabblad Statistieken> Regio tabblad en in elke ambassade in de regio. Houd er rekening mee dat de kolom "Regionale populatie" in de statistieken de populatie van de top 1 alliantie in de regio toont, niet de totale populatie in de regio.

Hier is een overzicht van de regionale functionaliteiten:

Regio status

Hoe bereik je dit

Effecten

Vergrendeld

Alle regio's zijn in het begin vergrendeld

Kan niet worden gesticht, tenzij het een ontgrendelde buurtregio of een van de regio's in het centrum is.

Vrijgespeeld

Top5 allianties in de regio moeten een populatie van 4.000 halen in de regio.

Kan gesticht en bestreden worden. Kan niet opnieuw vergrendeld worden.

Bestreden

Eén van de allianties moet meer dan 50% van de top 5 alliantiepopulatie in de regio behalen.

Kan verlagen om vrij te spelen als de alliantie de meerderheid verliest.

Veilig gesteld

De alliantie moet tenminste 24 uur onafgebroken de meerderheid houden.

Leden van de heersende alliantie kunnen de oude kracht van de regio activeren (als ze er een hebben) en de alliantie ontvangt overwinningspunten.

Oude krachten en overwinningspunten

Alle leden van de alliantie die de regio beheersen, kunnen profiteren van de oude kracht van de regio als ze er één hebben. Om de oude kracht te activeren, moet de speler een schatkamer level 10 hebben (voor kleine, dorpsgerelateerde krachten) of 20 (voor accountgerelateerde krachten). Je kunt de kracht in elk dorp activeren; het hoeft niet in dezelfde regio als kracht te zijn.

Je kunt één kracht per dorp activeren, maar slechts één van de krachten kan gebruikt worden voor het hele account. Eenmaal geactiveerd, is de kracht gedurende 24 uur actief. Als de alliantie daarna nog steeds de regio beheerst, kan de kracht opnieuw geactiveerd worden. Elke dag is één activatie gratis; elke extra activatie kost 5 (voor dorpskrachten) of 10 (voor accountkrachten) Goud.

De kracht kan onder bepaalde omstandigheden ook gedeactiveerd worden:

  • Als je jouw alliantie verlaat
  • Als je het dorp waar het geactiveerd was, kwijtraakt
  • Als jouw alliantie de controle over de regio die de kracht heeft, kwijtraakt

Oude krachten zijn, hoewel zeer nuttig, niet het enige voordeel van het beheersen van regio's. Als je wilt winnen, moet jouw alliantie overwinningspunten verzamelen. Voor elke dag dat een alliantie een regio beheerst, verdient het overwinningspunten. De hoeveelheid hangt af van de regio:

  • Unieke kracht - 10 punten per dag
  • Grote kracht - 30 punten per dag
  • Kleine kracht - 50 punten per dag
  • Geen kracht - 100 per dag

De alliantie die de meeste overwinningspunten verzameld heeft aan het einde van de server, wint. De Fire and Sand special duurt 200 dagen en er zijn geen WereldWonders.


Translation missing: Hasyourquestionbeenanswered

Ja   Neutraal   Nee

Translation missing: Wastheanswereasyunderstandable

Ja   Neutraal   Nee

Translation missing: Wasthetranslationrightandunderstandable

Ja   Neutraal   Nee