Travian Answers

Laten we beginnen met je vraag

Zoek op het beantwoorden van vragen

Om een antwoord te vinden kies je een hoofd categorie, daarna de sub-categorie tot het antwoord verschijnt. Als je het antwoord niet vindt, krijg je aan het einde de kans om contact met ons op te nemen.

Ik heb een vraag over...

Wat meer details:

Zoek via de sitemap

Zoek je liever via een normale sitemap zoals je die kent van je favoriete websites? Geen probleem, je kan gewoon gebruik maken van de Answers sitemap-navigatie om je antwoord te vinden.

Problemen met graan

Problemen met graan?

Een van de eerste problemen waar spelers tegenaan lopen is grondstof productie - en dan graan in het bijzonder. Dit is meestal te zien aan het graan productie cijfer in het grondstof velden overzicht: Crop Graan: 2 per uur
Veel gebouwen, grondstof velden en troepen hebben continue graan nodig. De hoeveelheid graan die ze nodig hebben kun je zien aan het Consumption icoon bij productie.
Bijvoorbeeld: een niveau 1 Houthakker heeft de volgende grondstoffen nodig: Lumber 40 Clay 100 Iron 50 Crop 60 Consumption 2

Dit komt neer op 40 hout, 100 klei, 50 ijzer vanuit het Pakhuis en 60 graan uit de Graansilo. Tevens zal de Houthakker een constante graan behoefte hebben van 2 graan per uur. Dit graanverbruik is cumulatief. Een niveau 2 Houthakker heeft bijvoorbeeld 1 graan nodig en zal hierbij opgeteld worden. In totaal heeft een niveau 2 Houthakker dus 3 graan nodig. Aan de bovenzijde van het scherm is te zien wat er op dit moment in voorraad is aan graan, wat er geproduceerd wordt en wat er geconsumeerd wordt: Lumber 145/800 Clay 200/800 Iron 100/800 Crop 90/800 Consumption 12/14

Graanakker Dit betekend dat er 145 hout, 200 klei, 100 ijzer en 90 graan in voorraad is en er 12 van de 14 graanproductie geconsumeerd wordt per uur. Als je op nu probeert een Houthakker probeert op te waarderen naar niveau 1 je hier niet toe in staat zou zijn, omdat het spel je zal behoeden voor een lagere graan productie dan 2 per uur.

Om de graanproductie te verhogen kun je in het grondstof velden scherm de Graanakkers opwaarderen (geel). Klik op een van de gele velden. Het spel zal je vertellen hoeveel grondstoffen je nodig hebt om deze Graanakker op te kunnen waarderen. Er van uit gaande dat je voldoende grondstoffen bezit om de Graanakker op te waarderen kun je de Graanakker op waarderen door op "Verbeteren naar niveau X" te klikken. Houd er rekening mee dat ook een niveau 1 Graanakker 20 graan nodig heeft om gebouwd te kunnen worden.

Negatieve graan productie en de effecten.
Als je meer troepen moet voeden en populatie hebt dan de graanproductie kan opbrengen, zal het graan productie cijfer in het negatieve zakken. Dit houdt in dat de troepen in het dorp het graan zullen consumeren totdat de Graansilo leeg is. Als de eigenaar van het dorp de Graansilo niet tijdig aanvult en de Graansilo zakt tot op 0, zullen de troepen langzaam sterven aan honger. Zodra de Graanproductie de 0 weer bereikt zal de graansterfte stoppen.

Wat is een gratis graan?

Dit is de beschikbare graanproductie voor het bouwen of upgraden van een bouw- of grondstoffenveld, door op het icoon te klikken (het verst rechts in de bovenstaande afbeelding) krijg je de totalen voor dat dorp te zien.

De vrije oogst is de productie van het gewas minus de populatie.
- Omvat Oasis, Molen en Bakkerij.
- Omvat geen heldenbonus of plus oogstbonus

Je kunt de details voor elk dorp bekijken via het graanbalans, zoals hieronder weergegeven 

 

Wat is een "graanlock"?

Het is het verschil tussen graanproductie en vrije teelt voor gebouwen.  Als je niet genoeg graanproductie hebt, kan het zijn dat je niet meer kunt bouwen in je dorp totdat je je productie hebt verhoogd.

Beperkingen en uitsluitingen

  • Je kunt altijd een gewasveld opwaarderen.
  • Graanmolen en bakkerij kunnen worden opgebouwd/opgewaardeerd als ze het vrije gewas verhogen.
  • Hoofdgebouw niveau 1 mag altijd worden gebouwd.
  • Als de productie van het basisgewas in het dorp 276 per uur is (dat is de productie van 6 gewasvelden op lvl 6) of meer, en de hoeveelheid vrij gewas is minder dan 0, dan mogen hoofdgebouw, magazijn en graanschuur worden gebouwd/gedegradeerd tot niveau 10.
  • Wereldwonderen zijn uitgesloten en mogen altijd worden opgewaardeerd.
  • Je kunt niets bouwen of upgraden als het de vrije oogst onder 1# zou verminderen.
  • Je kunt de graanmolen en de bakkerij niet vernietigen als het vrije gewas onder 1. (Elke lopende vernietiging hiervan is al geteld).
  • De held heeft een basis gewasproductie van 6 gewassen per uur, ongeacht hoe de vaardigheidspunten zijn ingesteld. Deze basisproductie volgt dezelfde regels als de gebruikelijke hero grondstofproductie. Dus het wordt toegevoegd aan de productie van het dorp waartoe de held behoort. Maar het verhoogt niet de vrije oogst.
  • Een dode held produceert nog steeds 6 gewassen per uur.
  • Als een held nieuw leven wordt ingeblazen, dan begint de productie van zijn grondstoffen op hetzelfde moment als de consumptie van zijn gewas.
  • Voor alle andere gebouwen geldt dat je alleen met de bouw ervan kunt beginnen als je weer een positieve totale productie hebt (zonder troepen, productie van de held, goudbonus).



Was je vraag naar verwachting beantwoord?

Ja   Neutraal   Nee