Travian Answers

Laten we beginnen met je vraag

Zoek op het beantwoorden van vragen

Om een antwoord te vinden kies je een hoofd categorie, daarna de sub-categorie tot het antwoord verschijnt. Als je het antwoord niet vindt, krijg je aan het einde de kans om contact met ons op te nemen.

Ik heb een vraag over...

Wat meer details:

Zoek via de sitemap

Zoek je liever via een normale sitemap zoals je die kent van je favoriete websites? Geen probleem, je kan gewoon gebruik maken van de Answers sitemap-navigatie om je antwoord te vinden.

Speciale servers - Regio's en overwinningspunten

In de jaarlijkse specials vindt het spel plaats op een kaart van het oude Europa, verdeeld in 87 regio's.  In de special van 2021, The Tides of Conquest, worden overwinningspunten opgeslagen in dorpen en kunnen worden gewonnen en verloren.

Regio's, vestiging en controle

 

https://blog.travian.com/wp-content/uploads/2020/08/TSE_CommunityMap_August.jpg"> style="margin-left: auto; margin-right: auto;" src="images/en/CommunityMap_CM_v2_small.png" alt="" />

Elk van de 87 onafhankelijke regio's kan worden gecontroleerd door een alliantie, waardoor de dorpen in de regio in de loop der tijd overwinningspunten krijgen. Bovendien kunnen de leden van de alliantie de oude kracht (artefact) van de regio gebruiken.   

Dus, hoe kun je een regio overnemen? Eerst moet de regio worden vrijgespeeld. Dit gebeurt zodra de top 5 grootste allianties in de regio samen minstens 4.000 inwoners in de regio hebben. De bevolking van andere allianties, spelers zonder alliantie, op vakantie of verbannen, evenals Natar dorpen, wordt niet meegerekend. Als een regio eenmaal ontgrendeld is, kan deze niet meer ontgrendeld worden; echter, als de bevolking onder de 4k komt, dan zal de regio geen overwinningspunten meer opleveren, en zal de regionale macht gedeactiveerd worden.

Het is alleen mogelijk om nieuwe dorpen te vestigen in regio's die zijn vrijgespeeld of die grenzen aan vrijgespeelde regio's. De enige uitzondering op deze regel zijn een paar regio's in de buurt van het centrum van de wereld, waar nieuwe spelers worden gepaaid en waar het altijd mogelijk is om nieuwe dorpen te vestigen. 

Als een alliantie erin slaagt om meer dan 50% van de bevolking in de regio te hebben (alleen de top 5 alliantie dorpen in de regio worden geteld), zal de alliantie de controle over de regio beginnen over te nemen. Dit duurt 24 uur op gewone servers, 16 uur op x2 en 12 op x3 snelheid. Als het de alliantie lukt om de meerderheid te behouden, zal zij de regio controleren.

Informatie over de bevolking van de regio en de top 5 alliantie aandelen worden getoond in de Statistieken > Regio tab en in elke Ambassade die zich in de regio bevindt. Houd in gedachten dat de kolom "Regionale bevolking" in de statistieken de bevolking van de top 1 alliantie in de regio toont, niet de totale bevolking in de regio.

Hier is een overzicht van de regionale mechanics:

Region status

How to achieve

Effects

Locked

All regions start locked.

Cannot be settled unless it neighbours an unlocked region. A few starting regions are an exception. It is also always possible to settle a second village in a region where you have your capital.

Unlocked

Top5 alliances in the region have to achieve a total of 4,000 population in the region.

Can be settled and contested. Cannot be locked again.

Contested

One of the factions has to achieve over 50% population in the region. Only population of the top 5 alliances count.

Can degrade to unlocked if the faction loses the majority.

Secured

The faction has to hold the majority for over 24 hours continuously.

Members of the controlling alliance can activate the ancient power of the region (if it has one) and the alliance receives victory points, as long as region population is still over 4,000.

Oude krachten en overwinningspunten

De alliantie die de regio controleert krijgt toegang tot de oude kracht van de regio als deze er een heeft. Elke speler van die alliantie mag de oude macht activeren. Om dit te kunnen doen, moet de speler een schatkist hebben van niveau 10 (voor kleine, dorpsgerelateerde krachten) of 20 (voor account-gerelateerde krachten). Je kunt de macht in elk dorp activeren; het hoeft niet in dezelfde regio te liggen als de macht.  

Je kunt in elk dorp één kracht activeren, maar slechts één van de krachten kan voor het hele account worden gebruikt. Eenmaal geactiveerd, blijft de macht 24 uur actief (ongeacht de server snelheid); daarna kan het opnieuw geactiveerd worden als de alliantie nog steeds toegang heeft tot de macht. Eén activatie per dag is gratis; elke extra activatie kost 5 (voor dorpskrachten) of 10 (voor accountkrachten) Goud.

De krachten kan ook worden gedeactiveerd onder de volgende omstandigheden:

  • Als je uit je alliantie stapt
  • Als je het dorp verliest waar de macht geactiveerd was
  • Als je alliantie geen toegang meer heeft tot de macht

Oude machten, hoewel zeer nuttig, zijn niet het enige voordeel van het controleren van regio's. Als je wilt winnen, moet je factie overwinningspunten verzamelen. Elke dag dat een alliantie een regio controleert, verdient ze overwinningspunten. Het bedrag hangt af van de regio:

  • Uniek vermogen - 400 punten per dag
  • Groot vermogen - 1200 punten per dag
  • Klein vermogen - 1000 punten per dag
  • Geen vermogen - 2000 of 4000 punten per dag

Verder worden de overwinningspunten die de alliantie in een regio verdient, verdeeld over de dorpen van die alliantie in die regio. Elk dorp krijgt een evenredig aantal punten gebaseerd op zijn bevolking in vergelijking met de totale bevolking van de alliantie in de regio. Dit betekent, hoe groter het dorp en hoe lager de totale bevolking van de alliantie in die regio, hoe meer overwinningspunten dat dorp krijgt. Het totaal aantal overwinningspunten van de gehele alliantie blijft echter gelijk. 

 De alliantie die aan het eind van het spel de meeste overwinningspunten heeft, wint. 

 Getijden van de verovering duurt 180 dagen op x1 en 80 dagen op x3 snelheid. [voeg toe hoe lang op x2] 

Overwinningspunten krijgen of verliezen Overwinningspunten zijn verbonden aan het dorp en kunnen niet worden verplaatst, maar de dorpen kunnen van alliantie wisselen en dus kunnen de overwinningspunten wel van alliantie wisselen. Ze kunnen ook vernietigd worden. 

Veranderen van alliantie:
Als de speler een alliantie verlaat, gaat 50% van de VPs in zijn dorpen verloren. Het toetreden tot een alliantie heeft geen invloed op de opgeslagen VPs van de speler. Omdat de VP's van een alliantie de som zijn van de VP's van de spelers, verliest een speler die naar een andere alliantie overstapt al zijn VP's van zijn oude alliantie en krijgt de nieuwe alliantie 50% van zijn VP's. 

Het veroveren van een dorp: 
Als een dorp wordt veroverd op dezelfde alliantie, blijven alle VPs in het dorp en de nieuwe eigenaar bezit ze nu. Als een dorp wordt veroverd door iemand die niet tot dezelfde alliantie behoort, wordt 25% van de VP's vernietigd. De nieuwe eigenaar krijgt het dorp met de overige 75% van de VPs. Dus het veroveren van een dorp van een andere alliantie (zelfs als het in dezelfde coalitie zit) betekent dat 25% verloren gaat. 

Het vernietigen van een dorp:
Als het dorp wordt vernietigd, worden alle VP's vernietigd. 

Account verwijderen: 
Wanneer een speler zijn account verwijdert, worden ook al zijn overwinningspunten verwijderd. Dit geldt ook wanneer de Natars het dorp van de verwijderde speler overnemen. Natar dorpen hebben geen overwinningspunten. Regionale bevolkingsdaling
Als de regionale bevolking onder de 4000 komt, stopt de regio met het produceren van VP en biedt geen regionale macht meer.
De regio is nog steeds te veroveren/ontgrendelen/veroverd/beveiligd, het mechanisme van veroveringscooldowns wordt niet beïnvloed. De enige verandering is dat de VP-productie stopt en de bevoegdheden van die regio niet zichtbaar zijn in de schatkisten.

Voorbeeld 1:

De regio is ontgrendeld maar zakt weer onder de 4000 inwoners.

Terwijl onder de 4000 inwoners een factie >50% regionale controle bereikt.
De verovering van cooldown begint. Toch wordt de regionale boodschap van "te lage bevolkingsdichtheid" getoond
4000 inwoners wordt weer bereikt.
De verovering van cooldown is nu zichtbaar.

Voorbeeld 2:

De regio is ontgrendeld.
Faction Empire verovert de regio met zijn grootste alliantie A.
Speler B gebruikt de oude macht.
De regio zakt onder de 4000 inwoners.
Imperium en alliantie A krijgen geen VP uit die regio, en de spelers kunnen de oude macht van die regio niet gebruiken.
Speler B heeft nog steeds de oude macht actief; deze wordt niet geannuleerd. Hij kan het gewoon niet heractiveren als het effect op is.
Regio komt boven de 4000 inwoners uit.
Imperium en alliantie A beginnen weer VP-productie te krijgen en de alliantiespelers kunnen de ancient power weer activeren.

Overzicht Map 



De kaart hierboven toont het slagveld van de jaarlijkse speciale servers. Het is het oude Europa, verdeeld in regio's. De kaart toont alle regio's die grenzen (ook op het water), hun namen, bevoegdheden en overwinningspunten. Het toont ook de eerste regio's van elke factie.
Let op: dit betekent niet dat de facties zich beperken tot die regio's, als er geen ruimte is voor nieuwe spelers binnen die regio's zullen ze in een andere regio in de buurt beginnen te verschijnen.

We hebben korte namen gebruikt voor de oude machten, hier is een uitleg van wat ze betekenen:

    Architect - sterkere gebouwen
    Laarzen - snellere troepen
    Verwarring - spleet + willekeurig doel
    Dieet - minder hongerige troepen
    Ogen - betere spionnen
    Opslag - groot magazijn en grote graanschuur plannen
    Trainer - snellere troepentraining

Zie de details over oude machten in het artefact effecten artikel. De effecten zijn hetzelfde, maar de jaarlijkse speciale servers hebben geen artefact van de dwaze (willekeurige) macht.


Was je vraag naar verwachting beantwoord?

Ja   Neutraal   Nee