Travian Answers

Laten we beginnen met je vraag

Zoek op het beantwoorden van vragen

Om een antwoord te vinden kies je een hoofd categorie, daarna de sub-categorie tot het antwoord verschijnt. Als je het antwoord niet vindt, krijg je aan het einde de kans om contact met ons op te nemen.

Ik heb een vraag over...

Wat meer details:

Zoek via de sitemap

Zoek je liever via een normale sitemap zoals je die kent van je favoriete websites? Geen probleem, je kan gewoon gebruik maken van de Answers sitemap-navigatie om je antwoord te vinden.

Residentie

Residentie

Vereisten: Hoofdgebouw niveau 5, er mag geen paleis staan in het dorp.

De Residentie is een klein Paleis, waar de koning of koningin logeert als die in het dorp is. De Residentie beschermt het dorp tegen vijanden die het willen overnemen. 

Een Residentie kan drie Kolonisten/Kolonisten/Kolonisten of een Leider/Onderleider/Senator op niveau 10 en 20 trainen om nieuw dorpen te kunnen koloniseren of veroveren. Dit is ook beschreven op de nieuwe dorpen pagina.

De residentie kan alleen worden gebouwd indien er geen paleis of commando center in het dorp staat.

De onderstaande tabellen geven de tranings kosten van alle expansie troepen:

Trainings kosten van Romeinse troepen
  Hout Klei IJzer Graan Graan verbruik
Senator Senator 30750 27200 45000 37500 5
Kolonist Kolonist 4600 4200 5800 4400 1
Trainings kosten van Germaanse troepen
  Hout Klei IJzer Graan Graan verbruik
Leider Leider 35500 26600 25000 27200 4
Kolonist Kolonist 5800 4400 4600 5200 1
Trainings kosten van Gallische troepen
  Hout Klei IJzer Graan Graan verbruik
Onderleider Onderleider 30750 45400 31000 37500 4
Kolonist Kolonist 4400 5600 4200 3900 1
Trainings kosten van de Egyptische troepen
  Hout Klei IJzer Graan Graan verbruik
Nomarch ? ? ? ? ?
Kolonist ? ? ? ? ?

 

Trainings kosten van de Hunse troepen
  Hout Klei IJzer Graan Graan verbruik
Logades ?   ? ? ? ?
Kolonist ? ? ? ? ?



De niveau afhankelijke attributen (zoals constructie kosten en gegenereerde cultuur punten) kunnen hier gevonden worden. Voor het volledige overzicht van constructie tijden klik deze link voor servers met normale snelheid en deze link voor servers met 3x snelheid.

Verder zorgt het paleis of residentie ervoor dat je cultuurpunten stijgen als de loyaliteitspercentage lager is dan 100%. Het formule hiervan is 2/3*niveau= aantal loyaliteit per uur. Een voorbeeld: Bij een paleis/residentie niveau 6 is dit 2/3*6=4 loyaliteitspunten per uur tot die weer op 100% staat.

Q: Ik heb mij laten vertellen dat een hoofddorp nooit kan worden overgenomen. Indien dit klopt, vraag ik mij af wat het nut is van een residentie tot level 20 te bouwen in dat dorp? Is dit enkel zodat je dan kolonisten of een leider zou kunnen maken? Voor de overname van dit dorp heeft dat dus geen belang?
A: Een residentie in een hoofddorp heeft hetzelfde nut als in een ander dorp. Dit betekent dus dat je 2 slotjes hebt om dorpen te stichten/over te nemen. Tevens ontvang je ook de cultuurpunten die een residentie geeft en krijg je de verdedigingsbonus van de residentie. Het is inderdaad waar dat jouw hoofddorp niet kan overgenomen worden en er dus eigenlijk geen residentie hoeft te staan.


Was je vraag naar verwachting beantwoord?

Ja   Neutraal   Nee